Iata ce trebuie sa stii:
In primul rand, spre deosebire de luna martie, acum se depun doua fisiere,
deoarece cererea si declaratia pe propria raspundere au fost comasate
intr-un singur fisier de tip PDF.
Dupa ce ati completat cu atentie datele de identificare ale angajatorului,
asigurati-va ca numarul de telefon si adresa de e-mail sunt active pentru
a putea fi contactati de de catre AJOFM in cazul unor erori.
Aveti mare grija atunci cand competati codul IBAN, acesta trebuie sa aiba
24 caractere si sa fie activ!
Pentru a depune documentatia firma, aceasta trebuie obligatoriu sa aiba
angajati cu contracte de munca individuale suspendate in baza art. 52 alin 1 litera c)
din Codul Muncii (somaj ethnic). In prima etapa au fost depuse cereri de firme care
nu aveau nici macar un salariat, sau alele ale caror angajati nu aveau contractele suspendate,
iar acest lucru s-a tradus prin intarzieri de plata.
Atunci cand se calculeaza indemnizatia de somaj pentru luna aprilie trebuie sa stiti
ca luna a avut 20 zile lucratoare. De asemenea suma obtinuta se rotunjeste, adica
nu se trec zecimalele. Suma de pe lista cu angajatii trebuie sa fie aceeasi cu suma de pe cerere.
Documentele trebuie semnate de administratorul fimei sau de reprezentantul ei legal.
Se poate semna de catre alte persoane doar daca acestea au imputernicire notariala.
Asigurati-va ca fisierul .pdf care contine cererea va avea la final toate cele patru pagini
completate. În pagina numărul trei se incarca cererea semnata. Dati clic si incarcati fisierul
in format .pdf sau .jpg, iar în ultima pagina incarcati declaratia pe propria raspunedere care
trebuie si ea semnata.
Fisierul „lista” cu salariati are in partea din stanga jos un buton „adauga fisier”, apăsati clic
pe acesta pentru a incarcat lista semnata de catre administrator.
Eu personal am incarcat fisere de tip .pdf si .jpeg.
Dupa ce am competat cele doua fisiere putem trece la a doua etapa si anume accesarea platformei aici.gov.ro
In prima interfata „depune documente online” selectam prima procedura, respectiv
„procedura acordare somaj ethnic potrivit OUG. 30 modificata prin OUG 32”, apoi alege
agentia de somaj de care apartine firma (asigurati-va ca este aceeasi cu cea de pe cerere),
iar apoi apasam butonul continua.
Copletam datele din toate campurile. Atentia la CUI, se trec doar cifrele nu si indicativul RO.
Alegem apoi fisierele .pdf completate (cererea + lista) apasam „trimite documente
incarcate”. Imediat o sa primim un numar de inregistrare precum si confirmarea pe
adresa de e-mail (de acea va spuneam sa completati corect datele de contact).
Erori: am tot vazut la alti colegii ca au intampinat obstacole, iar platforma
le genera erori. Ei bine, verificati sa aveti o versiune Adobe mai noua si accesati
platforma prin motoarele de cautare Google Chrome, Mozilla Firefox sau
Internet Explorer.
Eroari apar si atunci cand fisierele au dimensiuni mari. Spre exemplu s-au
scanat fisierele incarcate la o rezolutie maxima. In acesr caz trebuie sa faceti
un resize al fisierelor incarcate.
Urmareste materialul video aici
Nu uita sa te abonezi!